2014. május 16., péntek

Nancy ruhája, bemutató hogy horgoljunk.

Nos alapvetően szeretem az egyszerű és haladós dolgokat, így a kis Shelly ruhánál használt alap ötlet némileg átszámolva tökéletesen alkalmazható más méretű babákhoz is. Most Nancy kapott egy kis fölsőt, mert olyan hideg van. Lépésről lépésre bemutatom, hogy kell csinálni, aztán megadom a Nancy méretéhez szükséges adatokat ;)

 Felszedjük a kezdő láncszemsor, majd a negyedik szembe elkészítjük az első pálcát.

 Itt már elkészült 4 egy ráhajtásos pálca, az ötödik az első 3 szem, azt vesszük fordulásnál is "első pálcaként".

 Figyelem, szaporítunk! A következő szembe jön a pálca, láncszem, pálca rész.
 Így fog a szaporított rész kinézni:
 A sarkak a szaporítás után. Ez az első sor: 
 3 szem magasítás, folytatás következik. Minden pálca tetejébe 1 pálcát készítünk. Itt lehet látni, hogy az előző sor szaporított pálcájába is öltünk, és a szaporítást a két láncszemes íven végezzük el:

Ilyen lesz minden sor a szaporításnál: 
 Kész a második sor.
Az, hogy hány sor kell, míg az ujjaknak megfelelő méretet elérünk, a babától függ, tehát ilyenkor érdemes próbálni.
 Nancy első próbája. Körbe fotóztam rendesen :)


 Jól látható, hogy ide még egy sor kell, így tudja kényelmesen felvenni a kardigánt.
 Ha ezzel megvagyunk, jöhet az ujjak kihagyása:
 Alaphelyzet fent, majd magunk felé lehajtjuk a munkánkat, és tadamm! A szaporításoknál lesz kihagyva az ujja. A látvány talán beszédesebb, továbbra is egy ráhajtásos pálcákkal dolgozunk, sor végeken 3 szemes magasítással.

 Nancy második ruhapróbája jön, közvetlen azután, hogy elkészült az ujj rész. Ha nem tudjuk bedugni a karját, csak 1 sort kell visszabontani, és hozzá toldani, hogy a gond megoldódjon :)


 Ezt most eltaláltam.
 Mintázás: lehet minden különösebb technika nélkül is mintázni, én most csíkoztam, ami annyiból áll, hogy minden második sorban nem öltöttem át rendesen az előző pálcán, hanem a felénél vettem fel a fonalat.
 "Rendes" pálcához a tűn 2 szál van: 
 Csíkozásnál pedig:
 Szóval, mintha feleznénk. A szemszám nem változik, a munkadarab se lesz gyengébb, csak lesz benne egy csík:
Nos, ezek után még annyi sort készítünk, amennyit kedvünk tart, attól függően, mit szeretnénk a babának. Nancy fölsője így néz ki, díszítés előtt:
 Én fehér fonallal körbehorgoltam, az alját "csipkéztem", és megkötőt készítettem 30 láncszemből. Nem bonyolult, de igazán mutatós lett!









Nancy részére a következő adatok:
3-as horgolótű, középvastag fonal. (Red heart Lisa, pl.)
A kezdő szemsor: 37 szem
1. sor: 3 szem magasítás, első pálca a negyedik szembe, 4 pálca, a következő szemen szaporítunk, 5 pálca, a hatodik szemen szaporítunk, 13 pálca, a 14.szemen szaporítunk, 5 pálca, a hatodik szemen szaporítunk, 5 pálca, kész az első sor. Azért így írom, mert jobban szeretem így számolni én is, nem pedig, hogy a "harminckettedik szembe bla-bla", mert nagyon bele lehet kavarodni.
Kérdések jöhetnek, jó szórakozást! 
Még valami: Lehet ám hosszú ujjat is csinálni, de azt majd máskor ;)
Végül  felteszem a leszámolós mintát, ez mondjuk Shelly méretre van, de hátha így jobb, mint leírva. Sajna ilyen rajzolásban sem vagyok túl jó :D

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Húh, már abban is mennyi idő és energia van, hogy mindezt lefotóztad és megcsináltad ezt a bejegyzést, miközben horgoltál egy csodaszép kardigánt is, hát le vagyok nyűgözve! Nagyon hasznos, és igazán csini lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, azért látható, hogy volt közben egy nadrágcsere, igazából két óra alatt megvan, ha nem megy közben az ember orvoshoz :) és, a képeket elnézve most már tudod, miért akarok normális fényképezőgépet, a mobillal hol sikerül, hol nem, de inkább ez utóbbi...

      Törlés
  3. Nem megy. Nem bírom megtanulni a horgolást! Ettől megőrülök.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szeretnéd, be van szkennelve a gépen egy olyan oldal, aminek a segítségével a barátnőm tanult, elküldhetem e-mailben. Hátha úgy könnyebb. :)

      Törlés
  4. Igazán sajátos a horgolás leírásod, de ha csinálom majd jobban értem:-))))

    Nagyon szép lett, és eltaláltad a babának való legjobb színárnyalatot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Gyorsan feltettem a leszámolós rajzot, voltaképp ez az alapja minden méretnek, csak a szemszámok változnak:)

      Törlés
  5. Hello from Spain: congratulations. Great creation. Nancy is very pretty and trendy. Keep in touch.

    VálaszTörlés